gorgeouslicious

Thursday 27 December 2012

ways to ngorat an awek.

rojak dak title gua? hikhok. suka hati eden la jang. neh kan belog gua.  semalam gua ada texting sampai ting tong dengan sorang membe gua ni. dia selalu cakap dia takde awek. eleh, bro. nak ngorat gua lettew! chill ah bro, lu xde awek pon, lu tetap jantan lah. tak mati okai takde awek. bleeerrghhh ! gua saja je nak main angin sepoi sepoi dengan dia. gua tanya. kenapa takde awek? kau macho what! haha~ jahat dak jahat gua. and u olls tahu ape reason si mamat ni bagi dekat bedah? dia cakap dia tak romantik ! bleerrghhh ! hello! ni bukan zaman p ramlee oke nak romantik2 bagai. nak berkanda adinda segala! dan juga bukan novel. semua mamat nak stok romantik aje. ini realiti. aweks sekarang tak kisah pakwe dia romantik ke ape. yang penting hati kena baik.

first rule kalo nak tackle aweks :


BE YOURSELF BRO ! takyah nak jadi orang lain. orang lain tu.. semua orang punya. yang ada untuk kau hanya kau ! so, nak taknak.kau kena jadi kau. tak kira la kau muka pecah rumah ke. kau muka stok perogol bersiri ke. tak kesah oke. kesah apa dengan orang? alaaaahhh. bersyukur dengan apa yang ada. kita manusia semua elok kejadiannya. faham dak?

second rule :


biar muka legend, hati kena baik. sape tak suka orang hati baik weh? even lembu sebelah rumah mak jemah pon suka oke ! sape rasa hati dia ada problem sikit, eloklah ditune kan balik hati tu.. biar ada dekat landasan yang betul... kalau boleh, setkan dekat kepala, cari awek nak buat stok bini terus. bukan stok untuk berjimba2 belakang rumah. ingat tu.. hati tu penting !

third rule :

ikhlas. biar tak romantik pon asalkan kau betul2 ikhlas sayang dekat dia. betul2 nak buat dia jadi bini kau. betul2 nak dia jadi makmum kau. itu dah cukup romantik dah tu. tak payah nak meleleh2 sangat. sekarang zaman dah maju. zaman gadjet. pemikiran semua pon dah diupgrade. see? kalau kau duduk zaman sblom merdeka mungkin still boleh kau nak beromantik bagai untuk buktikan keikhlasan kau.btw, ikhlas tu takde sape boleh nilai. cukup dengan kay rasa kau ikhlas, insyaAllah orang sekeliling kau pon dpt rasa.

forth rule :

jangan memaksa. ni sangat2 lah essential kalo kau nak tackle awek. jangan paksa dia untuk suka kau. perasaan tak boleh dipaksa. no means no. yes, than good for you. even kau pon tak suka kena paksa kan? ini bukan kes aku terpaksa engkau dipaksa oke.bila dia cakap dia tak suka. kau kena balik and fikir, mungkin kau ada kurang kat mana2..

fifth rule :

jangan abaikan. please laa bro2 sekalian. bila dah dapat awek kau, tolong jangan abaikan dia. dia bukan mintak 24/7 pon perhatian kau. cukup dengan kau text dia untuk wish good morning or good night je. tu dah memadai sebenarnya. but, kalo ada lah jugak jenis awek yg 24/7 nak suruh kau care kat dia. yang jenis ni kau patot bagi kaki or bagi tangan..btw bro, awek ni bukan toys. belum dapat melompat2 nak. bila dah dapat kau tinggalkan cenggitu ajo. last2 awek tu kecewa. bawa hati yang lara cari orang lain. serve u right.

ehem. setakat tu je kot tips yg aku boleh kongsi. sebenarnya banyak lagi. tapi korang fikir sendiri lah pulok. aku malas. lalala. adios amigos :)

5 flying kiss:

Anonymous said...

Lepas ni buat lah post hows awek want to takle pakwe pulak? Hikhik :P

Unknown said...

oraaiitttt anon. =_=

Unknown said...

boleh print nie hak3

Unknown said...

@rafie zawawi
boleh sesangat lah boleh. haha

Timah Derina said...

Aku pun ada kawan yang macam ni. Berbuih mulut aku nasihatkan dia. Haha.

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com