gorgeouslicious

Sunday 3 February 2013

siapa kita ? siapa anda?

morning peeps :)
salam ahad, amek kesempatan sempena klas stat lewat hari ni nak hupdet satu entri. dah jarang hupdet skrg. heee. first gua nak tanya. siapa kita? tepuk dada tanya hati.  yang pasti kita merupakan salah seorang khalifah Allah yang diberi peluang untuk beribadah kepadaNya . jadi, jangan sombong dalam menongkah arus dunia kerana dunia ini pinjaman.berjaya didunia belum tentu berjaya diakhirat.

gua nak story sikit je hari ni. telinga gua dah tak tahan nak tadah setiap tohmahan yang gua dengar dari orang sekeliling gua. even tohmahan tu bukan untuk gua, tapi gua yang mendengar turut terkena tempiasnya.turut merasa kurang enaknya. agak kurang enak bila ada yang menuduh seseorang itu fasikh dan munafik. hurm, siapa kita nak cakap orang begitu? macam mana kita tahu dia fasikh? dia munafik? hanya kerana kesalahan kecil yang dia lakukan, tuduhan sebesar tu kita nak lemparkan?

seeloknya, kita saling menegur sesama kita.bukan gua nak tunjuk baik,tapi gua tka mahu terus dipandang jahat.jika yang litup begitu dituduh fasikh,munafik, garik.habis gua yang tak sempurna mana ni apa pulak gelarannya? gua tertanya2 jugak.orang yang cakap2 macam ni, syurga dah komfem ada nama beliau ke? gerun gua dengar tuduhan2 macam tu. jalan mudah gua ambil, bila orang bercerita pasal si polan yang tidak memuaskan hati. gua diam. kalau teruk sangat gua tegur.


biasalah, kita manusia. human often makes mistake. bagi gua. pemakaian dia tidaklah menjolok mata.bahkan masih menjaga batas. tudungnya masih labuh menutupi dada.bajunya masih labuh menutupi punggung. seluarnya masih ada ruang untuk bernafas.gua tahu dia datang dengan imej tudung bulat labuh. tapi macam yang tegaskan diatas.kita manusia mudah leka. mudah lalai. daripada terus mengutuk2 apa kata kita guide dia balik.itu mungkin lebih baik. kalau dia refused, kita nak buat macam mana? sekurang2nya kita dah usahakan yang termampu.

sekali lagi gua tegaskan.gua bukan nak berlagak baik, namun gua tak mahu terus dipandang jahat. sama2 kita berubah :)

3 flying kiss:

Sya Chot .. said...

yeah..setuju dengan entry ni..jadi diri sendiri..:)

Syahirah Hashim said...

anda di tag

http://iyraacariyno.blogspot.com/2013/01/segmen-who-is-lucky-one-by-hanna-kk.html

Ihsan Arifin said...

yes. berubah atau rebah.
btw, selamat berpuasa :)

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com